کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره رویکرد خصمانه اتحادیه اروپا درخصوص حاکمیت جزایر سه گانه ایرانی نکاتی را بیان کرد.

روح الله مدبر، کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به رویکرد خصمانه اتحادیه اروپا درباره حاکمیت جزایر سه گانه ایرانی بیان کرد:  بیانیه اتحادیه اروپا که در آن رسما گستاخانه و مداخله جویانه و به عنوان نخستین کشور‌ها در نظام بین الملل از واژه اشغالگری ایران در جزایر سه گانه استفاده کرده دقیقا نشان دهنده ماهیت خصمانه و ضد ایرانی اتحادیه اروپاست. این یک پیام صریح برای افرادی است که گمان میکنند میتوان با اروپا مذاکره کرد.

باید برخورد قاطع با اروپا صورت بگیرد

وی ادامه داد: رویکرد اروپا همواره ضد منافع ملی و ضد امنیت ملی ایران بوده است. اینکه سران اتحادیه اروپا صراحتا اعلام میکنند ایران در جزایر تمام ایرانی سه گانه اشغالگر است و رفتار ایران مغایر با منشور ملل متحد است نشان دهنده این است که باید ایران در سیاست خود در قبال اتحادیه اروپا تجدید نظر کند و به صورت قاطع با اتحادیه اروپا برخورد کند و سفرای این کشور‌ها را در تهران فورا احضار کند.

مدبر افزود: در پشت پرده این بیانیه نقش ویژه فرانسه بسیار مشهود است. رویکرد فرانسه به شدت خصمانه و ضد ایرانی است. واضح است که هرگز در مناسبات تهران و غرب خصوصا اتحادیه اروپا هرگز مناقع ایران تامین نشده است و امروز باید به واسطه این رویکرد خصمانه‌ای که اروپایی‌ها به صورت علنی بر ضد ایران انجام دادند و امنیت ملی ایران را تهدید کردند و به تمامیت ارضی ایران رویکرد مجاوزانه نشان دادند باید برخورد قاطع با اروپا صورت بگیرد.

در تماس‌هایی که مکرون با مقاومات ایرانی داشته است به صورت گستاخانه و علنی از نتانیاهو حمایت کرده است

این کارشناس حوزه سیاست خارجی تاکید کرد: واضح است که در تمام جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه انجام میدهد مرکز فرماندهی در دست آمریکا و تئوریکای اروپایی است که یک تقسیم کار  انجام داده اند. در این تقسیم کار سلاح‌ها را آمریکا میدهد و فرانسوی‌ها هم به صورت گستاخانه نقش کار چاق کنی و ففشار آوردن به ایران را ایفا میکنند. در تماس‌هایی که مکرون با مقاومات ایرانی داشته است به صورت گستاخانه و علنی از نتانیاهو حمایت کرده است و حتی اخیرا در تماس با مقامات ایرانی صراحتا اعلام کرده است که حزب الله لبنان و فلسطین حق دفاع از خود را ندارد و اسرائیل حق حمله به هر هدفی دارد و این نشان میدهد که اتحادیه اروپا رویکرد وحشیانه و خصمانه خود را در دفاع از تروریست صراحتا اعلام کرده است.  

وی تصریح کرد: به افرادی که گمان میکنند میتوانند با غرب به ویژه اتحادیه اروپا مذاکره کنند اعلام میکنم که این افراد ساختار نظام بین الملل را نمیشناسند. زمانی که نتانیاهو از داخل مجمع عمومی سازمان ملل فرمان حمله تروریستی و دستور شهادت سید حسن نصرالله را صادر کرد به خوبی نشان داد که سازمان ملل بازیچه‌ای برای اجرای نقشه‌های اسرائیل است.

هیچ منفعتی در روابط با اروپا وجود ندارد 

مدبر گفت: زمانی که بورل بعد از مذاکره با طرف‌های ایرانی سخنان گستاخانه‌ای را علیه ایران اعلام کرد نشان داد که اتحادیه اروپا سیاست خنجر مستقیم را علیه ایران عهده دار شده است. زمانی اینها خنجر خود را پنهان میکردند، اما اخیرا با خنجر مستقیمی که علنا آن را نشان میدهد رو در روی ملت ایران در آمده اند.

وی ادامه داد: امروز باید مواضع خود را در برابر اتحادیه اروپا تغییر دهیم. هیچ منفعتی در روابط با اروپا وجود ندارد خصوصا بعد از اینکه برای نخستین بار حاکمیت ایرانی را نقض میکنند و در برابر جزایر ایرانی صحبت میکنند. جریانات غرب گرایی که سینه چاک و حامی مذاکره با اروپا بودند در برابر این تعدی اتحادیه اروپا و نقض حاکمیت ایران سکوت کرده اند در حالی که این عناصر مکررا اظهارات تندی علیه روابط ایران با روسیه را مطرح میکردند ولی امروز در برابر اقدام اروپا کاملا سکوت کردند و این یعنی هرگز منافع ملی ایران برایشان مهم نبوده است.

عملیات وعده صادق دو که با تدبیر فرماندهی کل قوا انجام شد پیام قدرت را صادر کرد

کارشناس سیاست خارجی افزود: اروپا جرات رویاویی با ایران را ندارند و سیاست شان همواره بر شیطنت و توطئه استوار بوده است. تهران هم پیام صریح خود را منتقل کرده است، اما نکته قابل توجه این است که باید از تهران پیام قدرت صادر شود در این صورت اسرائیل جرات اقدام قابل توجهی نخواهد داشت، اما اگر از تهران سیگنال ضعف صادر شود مبنی بر اینکه باید با غرب و سازمان ملل گفتگو کنیم قطعا اسرائیل اقدامات تجوازکارانه صریحی را انجام خواهد داد. همین رویکرد اتحادیه اروپا نیز حاصل پیام‌های برخی افراد بود که مدام میگفتند باید با اتحادیه اروپا گفتگو کنیم.

 وی در پایان تاکید کرد: امروز نظام بین المل رویکردش کاملا مشخص است که هرکس پیام ضعف صادر کند افراد به سمتش حمله خواهند کرد آیا تا به حال دیده بودید که اروپا چنین جراتی داشته باشد؟ این حاصل پیام ضعف بود لذا باید این رویکرد اصلاح شود. درباره رژیم صهیونیستی هم همین است؛ عملیات وعده صادق دو که با تدبیر فرماندهی کل قوا انجام شد پیام قدرت را صادر کرد و نشان داد که ایران نسبت به هر اقدامی قاطع خواهد بود؛ لذا سایرین هم باید همین رویکرد را دنبال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
ولی کو شنوا در برخی مسئولین در رده های بالا!!
تاریخ برجام بسر اومده اینها هنوز دنبال احیای اون هستند، معلومه غداره کش ها بیشتر طمع می کنند...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
بورس ایران خیلی وقت است پیام قدرتمند به دنیا و بخصوص اروپا صادر کرده.البته سیگنال فروپاشی اقتصاد ایران را هم روشن کرده تنها منتظر یک جرقه است.
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
غرب فقط برای ما اخه
آخرین اخبار